Jul, jul


Åh, jul jul. Nu är den snart här : )
Det ska bli så mysigt....... Alla tända ljus, träffa familjen, äta god (?) mat, julgodis, Kalle Anka.
Kommer väl bli ensam detta året när jag kollar på Kalle. Mamma kommer nog sitta i soffan, men det räknas inte om man sover! Förra året hade pappa viktigare saker för sej än att kolla på Kalle. Hmpf. Och Hanna jobbade.
Fast det är ingen större skillnad mot åren innan, mamma och pappa brukar somna i soffan (om inte pappas mobil ringer vill säga). Andreas (om han firar med oss) brukar gå och sätta sej vid datorn. Hanna brukar (ibland) ta och läsa en bok. Farfar brukar också somna. Kanske farmor tittar, det kommer jag inte ihåg.
Men jag tittar. Alltid : )
 
Men egentligen gör det inte så mycket om de andra håller på med andra saker, är det inte det man borde få göra på julen? Koppla av alltså.... Somna : )

Idag ska vi sova hemma hos Christian, vi pratade lite om att göra ett pepparkakshus, och det skulle vara kul. Men vet inte hur det blir med det.
Sedan jobba imorn, bara fyra timmar, och det är skönt.
Sedan bär det av hem, med katten. (Undrar om det är pappa eller Izo som kommer skrämma ihjäl henne först? :P). Sova hemma en natt, och sedan jobbet i fem timmar på söndagen.
Ja, det är väl min uuuuuursofta helg. : )

Jag har varit i skolan varje dag i veckan (utom tisdag, är ju ledig då). Sedan har jag varit i Skövde med Åsa, och i Gbg på julbords-showen. Kan inte komma på att jag gjort något mer...
Började må dåligt igår, kändes lite som jag hade feber i skolan och var sådär sjuk som jag brukar kunna vara. Var lika dant igårkväll, och i morse så jag stannade hemma. Så det märks att det är fredag. Hela den här håll-igång veckan kanske blev lite mycket. Menmen.
Nästa vecka är det bara skola två dagar för mej, och det borde jag klara! : )
Sedan får jag koncentrera mej på att bli frisk på lovet.



122918-8

I något inlägg tidigare nämnde jag Alexanders leende. Här är det.
Gud vad han är söt!


Kommentarer
Anonym

Ska anstränga mig så att jag inte somnar i år...det handlar ju också omhur mycket man har slitit innan... Bra att du kommer hem, så att det blir julpyntat, inte tomte syns här än.

2006-12-15 @ 15:58:10
hanna

aaa.. jag skiter i att jag ar partiskfaster.. han ar sa fin sa det gor ont i mig...Haha, kalle och en god bok.. = perfekt julafton.... vad jag kommer sakna att inte se dig krypa runt granen och leka tomtenisse..

2006-12-16 @ 10:28:05
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0