Julefrid åt alla, låt grisen leva!

Igår visade det sej att jag inte direkt hade behövt komma till skolan. Var bara ett gemu-prov som jag skulle göra, och det gick på en liten stund. Hade prov på fyrstämmig sats, och det gick ganska bra tyckte jag. Lite knepigt att inte bryta mot de alla regler som finns, och när jag var tvungen att göra det förklarade jag i kanten varför (typ, "annars skulle alla stämmor gå åt samma håll" "Annars blev det en kvintparallell" osv). Kändes rätt så bra. Tog bussen hem 10:47, och det var den bussen som tar lång td på sej, ca en timma. Det innebär att man får åka igenom både Jung och Kvänum. Och denna lilla stad (??) Kvänum, blir inte klok på den. Första gången jag åkte igenom där märkte jag att samhället såg konstigt ut, kunde inte sätta fingret på vad det var, men igår kom jag på det! Allt ser så litet ut i Kvänum! Husen är små, de små butiker som finns ser pyttiga ut, ICA som ligger där ser ännu mindre ut än min affär i Axvall. Husen verkar vara väldigt gamla och slitna ut.. Bredvid "busstationen" i Kvänum står det ca fyra träd och två parkbänkar. En liten park? Och det enda jag ser när jag åker igenom är gamla tanter och gubbar. Endel kör så sakta i sina gamla bilar, så det nästan ser ut som om de står helt stilla. Det verkar som om Kvänum fastnat i tiden. Men på något sätt ser det rätt så rofyllt ut. När bussen sedan åkte förbi scan i Skara stod det några människor utanför med något plakat. På det stod det "Julefrid åt alla, låt grisen leva!".. .... Jag tyckte det såg lite humoristiskt ut. Idag har jag och Christian varit i Skövde och handlat lite julklappar. Beroende på hur man ser på det hela så har jag en eller tre julklappar kvar att köpa. Det är skönt :)


Kommentarer
hanna

kvanum = dod hala...I should know..

2006-12-20 @ 12:30:46
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0