Nu

Nu har vi tagit fram adventsljusstakarna och en julstjärna : )
Jag har även ägnat reklampruserna i Idol till att trassla ut ljusslingan som nu sitter uppe på balkongen : )
Så fint så.

Idag var jag och Christian lite i Skövde, sedan hemma hos honom för att hämta hans julsaker.
Vi gick knappt två timmar i Skövde, men jag var så trött, trött, trött när vi var klara. Får hela tiden be Christian att gå saktare, för att jag ska orka med.
Hur som helst så visar det väl mej hur det kommer vara att börja skolan igen, kommer nog vara helt slut efter de första dagarna...... Menmen. Efter två veckor här hemma börjar jag faktiskt bli en aning rastlös, och ser nästan fram emot att få börja skolan igen. (nästan).
Ringde till min lärare igår, och på henne lät det som om jag inte missade nåååågot, och att jag absoluuuut inte skulle till skolan. Hade tänkt att gå idag, men ångrade mej sedan, för tänk om jag smittar någon, och tänk om det bara skulle göra mej sämre? Så det var skönt att hon praktiskt taget sa till mej att stanna hemma.
Man måste ibland ta sej tid till att vara sjuk.

Imorn ska jag faktiskt jobba, har tänkt att bara sitta i kassan hela tiden, och inte resa mej upp i onödan.
Inte heller hosta på kunderna. Fast det brukar jag ju inte göra, .... Så ofta i alla fall : P.
Har lovat att jag ska jobba, för den andra kunde inte, sen så är jag i desperat behov av pengar. Jag har inte jobbat de två senaste gångerna.. och det är ju ändåså 10 timmar sammanlagt. Så det kommer kännas i plånboken i januari, det vet jag. : /

Jag längtar så till julen, och nu när adventsljustakarna är uppe får jag riktigt in julkänslan : D. Det är så mysigt att släcka i hela rummet, och bara ha adventsljusstakarna tända : )
Gjorde misstaget att köpa en för stor lampa till vår julstjärna, men ska se om jag inte kan fixa en annan på jobbet imorn : )
Christian har med sig TVÅ duntäcken hemmifrån sej : D TVÅ! Vi slipper bråka om täcket, plus att vi slipper frysa : )

Mår lite illa nu, var tvungen att ta två tabletter nu i kväll när vi åt, (kring 19), och sedan en vid nio. Lite många tabletter tätt in på, så jag hoppas jag slipper sova på toaletten denna natten.
(Ända sedan jag började med tabletterna har jag bara sluppit att sova inne på toaletten EN natt).
Måste ändå fortsätta med tabletterna, men nu tar jag dem utspritt på en dag, så 4ggr/dag, i samband med måltid. Och det är lite jobbigt när jag inte har så stor matlust just nu.
Men jag känner mej lite bättre nu faktiskt : )

Är på bra humör nu ikväll, och det är tack vare Christian, och adventssakerna : D
 


Kommentarer
PoK

..kramis....

2006-12-02 @ 19:49:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0