Mycoplasma


Jag har varit sjuk i ....8 eller 9 dagar nu, beroende på hur man ser på dagarna.
och nu har det kommit fram att jag har lunginflammation, men ingen vanlig lunginflammation, den kallas för mycoplasma. Är tydligen rätt så smittsam också.
Fick köpa ny antibiotika eftersom den första bara hjälper mot vanlig lunginflammation... Men jag ska fortfarande ta de första tabletterna eftersom det verkar som jag har ngn mer sjukdom i mej som den bekämpar! Så fattiga Julia har fått lägga ut 200 :- på antibiotika. Precis vad som behövs i juletider....
Så jag får inte gå till skolan på ytterligare några dagar, och för att vara helt ärlig är det bra, för jag o r k a r inte. Pga lunginflammationen.
Går jag upp för en trappa så blir jag jättetrött och anfådd, verkar som om jag har världens sämsta kondition.
Och visst, min kondition är inte på topp, men jag måste inte stanna och vila efter en trappa :P

Är lite orolig för allt jag missar i skolan, det är lite stressande...... Ska ha muntligt nationellt i svenskan på fredag. Och jag orkar inte hålla på med det. : / Får se vad som händer...

Pratade med Anna på msn idag igen, jättekul :D tydligen så börjar deras lopp-bett försvinna nu ;P

Nej nu ska jag äta glass och kolla på Ice Age 2 :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0