han kom aldrig tillbaka

Här kommer coola killen. Pösiga jeans, någon snygg t-shirt och en dyr keps.
Han tvekar vid godiset, tittar åt kassan. Det står en kund där.
Han väntar lite till. Kunden går.
Det är ingen vid kassan, och självsäkert går han fram till kassan, tar en snusdosa och lägger upp den på bandet.
"Har du leg?"
Han känner på sina fickor, tar upp plånboken.
"Nej asså... Skit, jag har glömt det hemma."
"Jahaja.......... Då kan jag inte sälja till dej."
"Men asså, jag är ju över 18, jag har legget där hemma." Panik blandat med pinsamhet.
"Jag måste fråga alla som ser ut att vara under 25 år, och kan de inte bevisa att de är över 18 får jag inte sälja. Men du kan ju alltid gå hem och hämta legget, så lägger jag snuset här så länge."
Djup suck från killen.
"Jaaaaa.. Okej då.." Han snubblar ut från affären.
Blir någon förvånad när jag säger att han inte kom tillbaka med legget?


Jag har stött på så många olika taktiker när folk vill köpa öl, cigaretter och snus.
Många har solglasögon på sej, endel pratar engelska. Vissa hävdar att de faktiskt är över 25, trots att jag vet att de är yngre än mej, då vi gått på samma skola. Några säger att de ska köpa till sina föräldrar. YEAH RIGHT.
Jag undrar alltid vilka föräldrar som skickar ut sina 16åringar för att köpa cigaretter... Mysterium....

Sluta att försöka köpa öl & tobak av mej.
det blir bara pinsamt.


Kommentarer
Sås

Du e så jävla skön! försök inte köpa av mig..:P hahaha
du har inte lust o checka måndagsklubben på ..ah måndag? :P lidköping eller va fan vickan snacka om :)
tjing

2007-08-04 @ 22:39:36
hanna

mohahaha... men visst är det lite kul, erkänn! ... jag tyckte iaf det var skoj.. jag är kanske sadist..

2007-08-05 @ 02:05:41
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0