Hej da, Thailand

I lordags anlande vi till Bangkok, lyxade till det sa pass att vi tog flyget pa 52 minuter istallet for bussresan pa 24 timmar.
Jag har desvarre upptackt att jag ar flygradd. Vilket gor att jag INTE ser fram emot den 12 timmar langa flygresan inatt. (Dar vi kommer mellanlanda i Amsterdam - som vanligt). Och det ar just dessa starter och landningar jag ar radd for.
Jag hatar nar man kanner att flygplanet inte ar vagratt. Jag hatar nar det ar trubulens.

Jag sitter och sager till Hanna att hon ska saga till mej att jag ska skarpa mej.

Jag sitter och sager till mej sjalv att det ar farligare att aka bil.

Jag sitter och sager till mej sjalv att det inte finns en manniska pa jorden som skulle borja jobba som pilot eller flygvardinna om det var farligt.

Jag sager sa mycket lugnande saker till mej sjalv (men det enda jag ser framfor mej ar ett eldhav och hor skrikande manniskor), men helst av allt vill jag bara ta nagot lugnande, en burk somntabletter och sova mej genom hela resan....... sucksucksuck. Kommer ihag da jag tyckte det var roligt att flyga. Det var lange sedan.


Det forsta vi gjorde nar vi kom till Bangkok var att aka till Weekendmarket dar vi inhandlade vara julklappar. Dagen efter blev det en till runda till marknaden igen och sedan julklappsjakt i nagon av alla tusen varuhus de har har.

Idag har jag och Hanna akt till ett annat stalle, som jag helt glomt bort namnet pa.... ohh.. och gett oss sjalva en julklapp. Ogonfransforlangning.

Haha. Kom just darifran, och skillnaden syns! Blev superbra! :) Sen var vi val se hur lange det sitter.... tva manader sa de, men hm.

Har glasogon pa mej och de stoter hela tiden i glaset.


Jaa.  Vet inte om jag har sa mycket mer att tillagga.
Snart hemma till er i snon, kylan och julen. (Eller ja, inte snon kanske, men de andra). :)
Lyckalycka!

(sand mej nagra lugnande tankar mellan 20.30-11.40, skulle sitta fint)


Hej da, Thailand



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0