Snooze, handel och dreaming with a broken heart

Dagen började med att klockan ringde 8.45.
Snoozade.
Snoozade.

Åh, vad gott jag sov. Jag sover som härligast när jag snoozar. Underbart!
Tills jag hörde ett konstigt knastrande. Tittar upp och ser att Barbro sitter och äter på en av våra blommor i fönstret.
Icke bra. Dels kan det hända att blomman är dålig för katten, sedan blir ju blomman helt förstörd. Ropar på henne att sluta, hon stannar upp och tittar på mej. Sänker lättat ner huvudet mot kudden igen och slumrar till på någon sekund.
Vaknar igen av att hon tuggar på växten. Denna gången förstår jag att det inte räcker med att säga till henne, så likt en zombie reser jag mej ur sängen och hon blir skrämd och springer iväg. Lycklig slänger jag mej i sängen igen och somnar om, men bara för några sekunder igen (kändes det som), eftersom kattjäkeln än en gång hoppar upp på fösnterbrädet och slukar blomman till frukost. Ännu mer irriterad ställer jag mej upp och jagar iväg henne.
Detta upprepas två gånger till och irritationen stiger. Sista gången smäller jag igen dörren efter henne och glider snabbt ner i sängen igen. När huvudet landar på kudden ringer klockfan och det är dags att gå upp.
Fan.

Mamma skulle hjälpa mej att handla idag, dels för att jag bara har 300 kr denna månaden och leva på, men också för att det är jobbigt att ta sej till Lidl och ÖB på en cykel och sedan till Bågen med matkassar (är ju inte så att man kan låsa fast varorna på cykeln när man ska in i nästa butik heller). (Annars brukar Christian och jag klara oss fint, men en av oss är i Åre, och det är inte jag.)
När mamma är 260 kr fattigare återvänder vi till Bågen för en liten fika, och sedan for hon iväg till närmaste ICA för att handla nytt fikabröd (det var dock till gästerna de ska ha hemma) (inte till mej - jag är mätt nu).

Nu sitter jag alltså här. Ska väl strax hoppa in i duschen och sedan bestämma kläder för ikväll. Roligt roligt.
Sitter och lyssnar på John Mayer. Han är så bra. den rösten. De låtarna! Åh.

Dreaming with a broken heart
When you're dreaming with a broken heart
The waking up is the hardest part
You roll out of bed and down on your knees
And for a moment you can hardly breathe
Wondering: was she really here?
Is she standing in my room?
No, she's not...
'Cause she's gone gone gone gone gone

Har du inte hört? Lyssna på den.
Ingen text blir riktig utan musik.
Tycker jag.

Nej, nu ska jag duscha och telefonen ringer inne hos grannen.
(Jag har inte ens sett grannen någon gång, men jag hör alltid hans telefon)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0