solen i phuket

Nu ar vi i Phuket, efter en 11 timmars resa fran Koh Samui igar.
I koh Samui fick vi varsin klisterlapp med "phuket" skrivet pa. Och sen borjade resan...
Man kande sej lite som ett bagage, thailandarna tittade pa ens lapp och sedan bussade de vidare en till nasta buss..
Nar vi kom fram hit var det ingen sv chaufforerna som forstod vart vart hotell lag, men efter manga om och men hittade vi dit, och det ar jattefint! :) Far nog bli en liten bild pa den nagon gang ;)

Imorse var det mulet sa vi gick till ett datacafe innan stranden. Dar upptackte jag till min stora sorg att det ska vara daligt vader tills pa torsdag! (prognosen strackte sej inte langre). Men enda. TILL PA TORSDAG!!
Det skulle regna, vara mulet och aska, samtliga dagar nagon gang unger dagen. Endast TVA solar visade sej pa prognosen och det var nar det askade och var mulet. Jippie.

Hanna tyckte sej skymta solen nar vi satt dar pa cafet och vi sprang ivag till stranden. Det var mulet hela dagen, solen lyste igenom molnen lite da och da.... jag var sa lycklig jag kunde bli dar i solstolen, hanna det samma under parasollet.

Sa. Gissa vilka som branner sej? Har i Phuket, dar det inte skulle vara nagon sol? ;)...en som lag i "solen" och som lag under ett parasoll...? Jisses, blir inte kloka pa det har vadret! Men det var sol, jag blev lycklig.
Och brand i ansiktet.


Kommentarer
Lena

Den säkraste prognosen är nog att just titta ut :)
Var rädd om dig och bränn inte för mycket.

2007-12-09 @ 16:30:25
Sandra

Svårt. Hoppas ni trivs även om inte vädret alltid är det bästa. Vet inte när jag får tag i dig, så jag vill bjuda dig på mitt 19årskalas! Jag och Robert Larsson ska ha tillsammanns i Scoutstugan den 22a klockan 1800 och jag skulle bli jätteglad om du (oförskämt brun, of course) och Christian kunde komma.
Ta hand om dig.

2007-12-10 @ 22:30:11
URL: http://sandralindqvist.blogspot.com
clabu

....längtar efter er !!! pussokram

2007-12-11 @ 09:25:35
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0