11 sanningar

Satt och läste massa gamla dagboksinlägg på lunar som jag skrivit.
Har skrattat väldigt mycket. Är nog bara jag som fattar hälften av allt jag skrivit..
Kom över det här inlägget, som hette 11 sanningar.
Detta knåpade jag ner efter min sista dag på sommarjobbet som jag hade mellan nian och ettan.
Ska nog inte nämna vart jag jobbade, är kanske inte så smickrande för just det företaget.


1. Erik är tanternas gullegris, för han är så trevlig och snabb i vikmaskinen.
2. Om man har en städerska på jobbet så kan man inte torka upp kaffet man spillt ut på bordet i lunchrummet, det går bara inte. Det får ligga tills städerskan kommer nästa morgon.
3. Appropå kaffe, utan kaffemaskinen skulle inte tanterna gå till jobbet.
4. Undvik gubben, annars får du bona golv, rengöra källaren (där det finns råttor!) eller en lektion om hur man städar.
5. Utan den pedantiska städeskan (och det är inte jag), så går det här stället mot sin undergång i städning (pga mej).
6. Klockan 16.00 slutar man. Klockan 16.02 är alla ute ur byggnaden.
7. Det finns minst två Mikael Wallin i sverige.
8. Overallerna som anfaller en på loftet är oftast obeväpnade.
9. Ledartanten ÄR livsfarlig, hon låtsas inte.
10. Tydligen kan tanterna varken namnen på veckodagarna eller läsa, eftersom de inte kan förstå vad ”ställ in skorna i facket på tisdagarna” betyder.
11. Att stå och vänta vid stämplingsmaskinen är en dödssynd.


Kommentarer
hanna

ledartanten... :) ja, hon var inte lätt att tas med...

2007-02-27 @ 20:46:18
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0