Peace.

Jag lyckades få min sånglektion flyttad tills imorn, så att jag kunde åka hem 2,5 timmar tidigare idag- YES! :)
Satt på bussen hem och tänkte "koppla av" med min engelska bok, men nej, det gick inte alls för sej.
För bakom mej satt en kille, ungefär i min ålder, lite äldre.
Lade inte märke till honom förrän vi åkte ut från Vara. Då började han äta banan.
Alla som känner mej någorlunda bra vet att jag avskyr bananer. Konsistensen, lukten, smaskandet som blir när man äter banan. ALLT SOM HAR MED BANANER ATT GÖRA!
Han började äta banan. Jag känner lukten, jag hör smaskandet och jag kan riktigt tänka mej en klibbiga smörjan i munnen.
Ruskade lite på mej och försökte läsa meningen i boken igen. "The Hôtel de la Haute Montague is an old coaching......" Men JÖSSES, kan han smaska högre?. Som om han läste mina tankar slutade han äta på bananen och jag kunde avsluta min mening. "..... house."
Då börjar han prata i telefon. Han pratade med lite fjollig röst, len och liksom... som en riktig brat. Om ni vet vad jag menar? Mellan hans meningar smaskade han som satan på ett tuggummi.
Det var som "Aaaaah, tja -smask- asså jag har tänkt att -smask- starta ett skivbolag -smask-, men liksom jag är inte så hajj på logic, bara på Q-base asså -smask-, så jag har tänkt att gå någon utbildning i Göteborg under ett år -smask-. Bara så jobbigt om man ska ha ett skivbolag och fixa promotion och all advertising .. -SMASK-".... Han ville svänga sej med fina ord och verka världsvan. Och jag blev så galen.
"Har du hört om X? -smask- ah, Jocke försöker fixa honom -smask-, men annars vill ett par breakdansare i Sthlm att jag ska ringa dom, -smask-. Ahhhh, du skulle filppa om du såg de japanerna jag såg på youtube! -smask- Dom knäckte! Annars ska du se battlen mellan X och X, han knäcker alla! Det var liksom, "Bitch, suck my dick", så jävla najs!"
Avslutar tillslut det samtalet med ett "Peace".
Pustar ut, tänker, yes, då kan jag fortsätta läsa.
Men icke. Han ringer upp nästa offer.
"Häääääj, vad göör du? Asså jag är i Ardala, om du vet vart det ligger? - smask-"
Han ringde totalt till tre personer och avslutade samtalen med "Peace", "Byebye", och "Pusspuss".
GAH! Jag blev tokig på människan.

Kan ju meddela att jag slutade försöka läsa min bok väldigt snabbt, satt helt häpen i sätet framför honom och funderade "Är det någon som driver med mej, eller finns det verkligen sånna här människor?"


Kommentarer
Towa

JAG HATAR OCKSÅ BANANER, ALLA SOM ÄTER BANAN .... blir tokig på att höra folk äta jag skulle kunna slå ihjäl folk som äter banan....

Oj.
Ja nästan så illa är det.

2007-02-08 @ 16:25:52
URL: http://towa.blogg.se/
Towa

Hahahah, men jag kan inte sluta skratta åt din blogg

2007-02-08 @ 16:27:24
URL: http://towa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0