snart fri

Imorgon är det fredag, och jag riktigt känner hur dagarna kryper sej närmare sportlovet.
Känns hur skönt som helst.
Men en sak slog mej plötsligt.... Ganska snart efter sportlovet kommer påsklovet, och efter påsklovet är det bara lite kvar till sommar och sol. Och studenten.
Det är först när vi började i januari som jag verkligen börjat tänka på studenten. Att vara "fri" från skolan.

Många har sådan panik inför studenten.... Vad ska man göra efter?
Jag tänker inte riktigt så......... Jag har inget direkt planerat, förutom att börja jobba och ta en paus från studierna. Eftersom jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor (stor. hm), så känns det onödigt att bara hoppa på ngn utbildning.....
Men många har ångest inför vad de ska göra efter. Varför känner inte jag så?
Och jag vet att det inte är superlätt att bara få ett jobb efter studenten, men ändå. Kan ta vilket jobb som helst.
Har man varit städerska på tvätten så tål man nog det mesta.

Hur som helst så var det fredag imorn ja, och då ska vi ha show för niorna.
Första gången som sångerska som jag ska stå i konserthuset sjunga på scenen. Känns hur skönt som helst att jag inte sjunger själv, att det är Jonna som har allt, och jag lägger stämma...... Ur skönt!
Men det ska bli kul :) Kommer nog vara nervös.
(Det är inte likt mej att säga sånt till folk. Att erkänna liksom. Hm.)

Men nu ska jag snart krypa ner i sängen och sova, kan kanske bli ett litet problem eftersom jag rååååkade
(finns inget skönare än att somna från tv:n i soffan) somna när jag tittade på Scrubs förut. Men det löser sej alltid :)


Kommentarer
hanna

tycker jag ar en helsund installning...ta det lugnt, jobba lite... kan rekommendera det, aven om foraldrarna kanske inte uppskattar det lika mkt ;) kram

2007-01-19 @ 13:01:31
URL: http://kiwis.blogg.se
Towa

Du kör på helt rätt stil, du kommer (tro det eller ej) sakna skolan så njut nu tiden du har kvar! Det kommer en tid sen då du är "fri" och då kan du ta tag i det viktiga just då, känn ingen stress utan lev livet! Kram/Towa

2007-01-19 @ 17:49:46
URL: http://towa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0