"marken"

Ytterligare en marknad i Axvall är förbi, och även en viss kassörskas ork och tålamod.
Det är chockerande hur elaka/envisa/dryga vuxna människor kan vara.
Jag vet inte hur många gånger jag fått förklara idag att

"Du kan tyvärr inte ta ut mer än en hundralapp, för jag har så ont om pengar i kassan. Alla kommer och vill ta ut pengar idag, och jag måste ha hundralappar till de som handlar med 500lappar. Men om du vill kan du ta ut 500 över beloppet."
"Nej, du alltså kan inte växla den 500lappen till hundralappar."

En del lyssnar inte. Andra tycker att jag ska vara lite snäll, de kan väl få ta ut 700? En del blir arga "Det står faktiskt att man ska kunna ta ut pengar här!". Vissa blir förbannade och går utan att säga något. Några tar ut precis så mycket som de får. Och vissa vill ge mej skuldkänslor
"Så då menar du att jag måste åka ända till SKARA för att ta ut pengar?"
JA, DET MENAR JAG!

(Jag vill inte sitta i kassan imorn och få skit för att NI inte får växel tillbaka när NI handlar)

Sedan finns det de som står bakom i kön som säger, "Men herregud, om man vet att man ska på marknad tar man väl ut pengar i förväg?!".
Älskar de människorna!

Idag har jag suttit i kassan från 08:50-17:05, och nu är jag ganska trött. Och lite grinig.
Hmpf. Känns som om hela mitt liv kretsar kring ICA nu i sommar.....

När jag kom hem hade Christian börjat att städa, himla rart av honom, han hade inte sagt att han skulle göra det.
Så jag tog tag i disken, och nu är allt dammsuget, dammat, diskat och tvättat. :)
SÅ skönt!

Ikväll ska vi äta potatiskgratäng och fläskfilé, MUMS :D


Kommentarer
Cilla

Hey gullet... Måste bara säga att jag verkligen verkligen älskar din blogg om ica.. haha.. Så jvla skön, o vilka människor det finns alltså, helt otroligt.. Stå på dig o ta ingen skit ;) Får börja göra flygplan av överblivna kvitton o slänga på elaka kunder ;)

2007-07-08 @ 14:25:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0