översta tidningen

Jag har en till ICA-fundering.

När många av mina kunder ska köpa en tidning tar de inte den översta tidningen i tidningstället -som man kan tro,
utan typ den tredje eller fjärde.
Jag har länge undrat varför. VARFÖR?
Det är exakt samma tidning som de under, samma nyheter, samma sidor.
De två förklarningarna jag kommit fram till idag är att
1. Den översta tidningen känns "oren" eftersom andra människor som stått i kön tittat på den.
2. Kunderna har tvångstankar och de MÅSTE ta den tredje tidningen.
3. Den översta tidningen är inte platt nog. (?)

Jag har funderat över detta så länge, så, om du nu gräver i tidningshögen eftersom du inte vill ha den översta,
snälla förklara för mej varför.



Kommentarer
hanna

3:e alternativet tror jag på... att tidningar är platta är väldigt viktigt för mig :P

2007-06-27 @ 19:57:48
URL: http://kiwis.blogg.se
maria

hahaha! Jag gör likadant. Och det beror nog på en kombination av alla tre alternativen..och som hanna säger, platta tidningar brukar ju vara bäst...eller? =)

2007-06-29 @ 11:05:48
URL: http://amiraaa.blogg.se
Caroline

haha, jag ser samma sak på mitt ICA ;D

2007-06-29 @ 19:36:43
URL: http://caallin.blogg.se
clabu

Inget konstigt alls. Som alla vet blir en nyhet alltid lite mer sann om den får lagras lite dvs den kan bemötas och blötas....sådeså!!!!!

2007-06-30 @ 11:33:22
kerstin moster

Det är för att överst tidning är skrynklig.

2007-11-12 @ 00:35:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0