söndag

Har jobbat hela helgen, väldigt segt och tråkigt.

Man ska väl egentligen tycka synd om människor som man ser så uppenbart är alkoholister, missbrukare, eller bara helt .......... Man ska väl tycka synd om dem, att det har gått så snett för dem i livet.
Men när det kommer in människor som står i kön i affären och säger att de ska döda andra människor om de inte skyndar sej, eller svär åt någon för att den personen tog en korg innan, eller svär och säger att de inte har hela jävla dagen på sej när de står i kön så kan jag inte tycka synd om den människan.
Jag kan inte tycka synd om en människa som gör att jag blir rädd när jag sitter i kassan, jag vet inte om denna människa har med sej en kniv eller vad som helst i fickan, då jag tror att en del av missbrukarna kan göra vad som helst (eftersom de inte är klara i huvudet, och inte kan skilja på rätt och fel).... jag tycker inte synd om de människorna som skapar ett sånt påtagligt obehag (inte bara för mej i kassan, utan för alla andra kunder också), jag känner snarare förakt.. hårda ord?

Hm. Ja. Jag hade en sån kund idag.


är förresten klar med samhällen och religionen! YES!! En liten börda som lyft från mina axlar!
Då är det bara projektarbetet, arret, eson och historian kvar!


Kommentarer
hanna

hm. hårda ord. njae. jag kan väl hålla med till viss del...de är tragiska. men försök komma ihåg att de också varit två och gråtit för ett skrubbat knä..

2007-05-07 @ 20:44:03
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0