knoppar

För ca ett år sedan fick jag och Christian en blomma av farmor när vi (och hanna) bjöd henne på middag i lägenheten. Vet ej vad de heter, en grön växt som påminner om en kaktus utan taggar, som hade en så fin rosa blomma. Den blomman trillade av ganska snabbt då Barbro gillar att leka med det mesta.
Sen dess har den blomman aldrig blommat igen, vilket jag tyckt varit tråkigt.
Så är det inte typiskt att just nu, när jag ska vara borta så länge, att det kommer upp helt otorliga 22 knoppar på den?! Blir säkert jättefint, synd att jag missar det :(.
Kan det hända att blommor bara blommar en gång per år?

image426
image427

Idag ska jag
  • packa det sista
  • träffa mamma och pappa?
  • hälsa på farmor
  • låtar till mp3n
  • duscha
  • köpa plåster
Inte allt för ansträngande? :)


Kommentarer
hanna

jag har redan köpt plåster..

2007-11-07 @ 11:46:20
Lena

Japp, novemberkaktusar blommar just i ....

2007-11-07 @ 17:55:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0