Barnbeställning

Idag hade vi gruppen Änglarna, tjejer mellan fem och sex år som älskar att sjunga och pyssla.
En tjej tittar upp på mej och säger glatt
"Min mamma har ett barn i magen. Jag ska få en lillebror eller en lillasyster."
Tjejen på min andra sida säger då
"När har ni beställt barnet då?"
"Kanske vid jul, om vi har tur."

Jag skrattade högt. Inombords.
Underbart att få höra alla dessa kommentarer :)

Min nio och en halv timmars långa arbetsdag tog knäcken på mina bihålor och huvud. Sitter här och överdoserar vitamin-brustabletter (råd från Marina), och nässpray.
Jobbade ju inte riktigt 9,5 timmar i stäck, hade endel slötid emellan. Men det var jobbigt att vara på jobbet så länge, helt enkelt.
Åh. Vill inte bli sjuk.


Kommentarer
hanna

nej, dam it, det får du inte bli!

2007-10-17 @ 07:02:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0