Inte som jag tänkt mej, fast ändå

Satt här i godan ro och planerade för dagen. 
Vad ska jag hitta på idag? Tittade i Sandras londonbok för att få lite förslag....
Slängde en blick ut genom fönstret och såg lite mörka moln. Ajaj, tänkte jag, är det regn på G?
Tänkte att jag inte fick glömma paraplyet.

Sedan kom jag på andra tankar.. Hur kul är det att gå ut och gå om det regnar?....

Och PRECIS DÅ började det regna.

Och hagla.

Och ÅSKA!

Livrädd för åska som jag är, dog jag ur kontakten till datorn och stängde av den.

... och så kände jag mej ganska nöjd. Jag kan ju inte gå ut om det åskar.
Jag får helt enkelt sitta inne idag och läsa min spännande bok. Ojojoj, så ledsen jag blev.

Hann läsa ett kapitel innan åskan, haglet och regnet var över.

Så...... nu känner jag mej änna tvungen att gå ut på den där promenaden!
Tusan också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0