det här har inte varit världens bästa dag

................. det här har inte varit världens bästa dag



Går upp klockan sex, för att konstantera att jag inte är i form för att jobba.
Ringer till dagiset och säger att jag är sjuk (bara det tar emot, att vikarien ringer in sjuk).
Ringer till vårdcentralen och lämnar mitt nummer så de kan ringa mej.

Går upp för att sova.
Vaknar gång på gång av olika saker (telefonen, ljud från nedervåningen, Barbro som står i mitt ansikte).
Tillsist ringer vårdcentralen och väcker mej, får himlas bråttom eftersom jag får en tid redan 45 minuter senare.

Ringer my best moster och hon kommer och hämtar mej.
Redan i bilen in känner jag mej gråtfärdig (av ingen speciell orsak - jag gråter alltid när jag är sjuk).

Väl inne på vårdentralen blir jag väldigt irriterad över två tanter som sitter och pratar.
De klagar på sjuksköterskorna som jobbar på vårdcentralen - "de springer ju bara omkring med papper" istället för att hjälpa dem, de stackars två tanterna som snart fått vänta i en halvtimme. Herregud, jag är säker på att sjuksköterskorna/läkarna skyndade sej allt de kunde - för vem vill ha två gnälliga tanter ringande i öronen.... 
De klagar över dagens ungdomar som inte kan ta ansvar - den ena tanten var minsann 11 år när hon hade sitt första jobb.
Hade gärna velat fråga henne om hon tyckte det var roligt att växa upp så snabbt, att när hon bara var 11 år gå omkring och städa kontor. Om hon inte tycker det är bra att dagens elvaåringar (eller varför inte hennes barnbarn?) istället får en fritid där de kan leka Idol eller spela teater - och inte växer upp så snabbt. (sedan kan väl även jag sucka över oansvariga ungdomar, men inte till den grad de gjorde.)

Anyway - jag överlevde tiden i väntrummet, blev undersökt och inte mycket klokare.
Orkar inte dra hela historien, men det är något som blev fel............

Well, här sitter jag då. Känner mej om möjligt mer nere än förut, kanske är det vädret, kanske mina värkande bihålor. Jag vill få en medicin så jag blir frisk NU. Och istället slutade denna dagen utan medicin (?).

Tittade på Love Actually för att rycka upp mej lite, och det hjälpte för stunden.


Kommentarer
Therese

Hoppas du blir bättre!

2008-02-25 @ 17:56:01
Sandra

Honey.. Jobbigt att vara sjuk.. Har du sett klart DH-boxen? För isåfall kan du få låna 2an? Säg bara till. :) Krya på dig!

2008-02-25 @ 21:45:07
clabu

Jag tycker synd om dig.
Här sitter jag, stackars mig, på Thorskogs Slott och längtar efter dig.
Det kommer en kryapådigkram via nätet/pussokram

2008-02-25 @ 22:26:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0