outcat ;)

Yes. Barbro har nu blivit en utekatt.
I måndags var det första dagen för henne ute medan vi var på jobbet.  Men när jag kom hem så kom hon inte när jag ropade, och orolig som jag är far alla möjliga scenarion genom mitt huvud; hon har blivit uppäten, sitter i ett träd i skogen och kan inte komma ner, hon har gått vilse and so on.. Men tillslut hörde jag ett litet ynkligt jamande från en stooooorstor hög med bråte som bonden lämnat utanför vår tomt, och där inne satt hon. Kanske var första dagen ute lite skrämmande?
Igår när vi kom hem fann mamma henne under huset, (vi har galler för alla öppningar, hon är duktig på att komma in, men tydligen inte ut). Därför var jag lite orolig även idag för att hon skulle ha hittat på något, men när vi öppnade ytterdörren var hon den första att smita in. Jag pustade ut.

image500

Igår hade vi både Barbro och Izo inne. Det var........ intressant.
I förrgår blev hon livrädd för honom, men igår utmanade hon ödet lite genom att komma ner från övervåningen och sätta sig i hallen och titta på Izo, medan mamma höll fast honom.
Imponerande. Skulle vara UNDERBART om de kunde bli vänner.

Blivande vänner?
image501 image495
De verkar ju ha samma intressen i alla fall............



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0