Kan nog funka

Teatern i söndags var jättebra. Vi tittade på Den inbillade sjuke, med Claes Malmbeg. Vad vi skrattade :)

Barbro hade i söndags kväll, när jag och mamma var borta, satt sig vid dörren och jamat. Pappa hade öppnat, och hon hade gått ut. Han stängde dörren (till Barbros stora chock) och släppte in henne efter ett par minuter. Pappa berättade att hon hade sprungit in, och kastat sig upp för trappan. Jag tänkte att jag mycket väl förstod att hon blev rädd (inte ens jag vill gå ut här när det är mörkt) och att hon aldrig skulle gå i närheten av dörren igen, men idag beslutade jag mig för att det var dags att ta en liten kattpromenad igen. 
Jag satte på mig ytterkläder och lyfte upp henne i famnen, när jag öppnade dörren förstod hon vart vi skulle och började hålla sig fast med klorna i dörrkarmen. Tillsist kom vi ut, och jag satte ner henne på verandatrappan. Hundarna började givetvis att skälla och katten började göra ifrån sig sånna där konstiga läten. Jag fick ner henne från trappan och vi började gå runt huset.
Till min stora förvånng kröp hon in i buskarna och började spana på fåglar (well, just det med spaningen var väl inte så chockerande, men att hon gick ifrån mig!), och jag fick knappt in henne igen!
Det var väl underbart :) Nu tror jag väl att det kan bli en utekatt av henne ändå ;P

image495
Här spanar Barbro på fåglar, fast inomhus ja.

Har jobbat idag. Öppnade på dagis, så min klocka var satt på 04.50 (gääääääääsp!). Tror jag kommer somn gott ikväll, ;). Har fått jobb hela veckan, känns riktigt bra! Ett nytt dagis i Skara har ringt in mig till fredag, kan nog bli kul :), men lär nog bli snurrigt med alla namn!

Imorgon blir det tacos hos Ellen med stjärnorna! Ser jag fram emot!

Jag tror hela tiden att det är måndag idag, men det är ju redan tisdag. Känns inte helt fel ;) Kan nästan skymta fredagen ;)



Kommentarer
Ellen

ååh, ja vill med mysa med stjärnorna :( tråkigt att jobba då juue!

2008-01-29 @ 23:27:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0