fin dag

Idag har varit en superfin dag. Tror knappt att solen gått i moln en enda gång.
Har trots mammas och mosters (försenade) avrådande, legat ute i solen, ska skippa det imorn, för nu mår jag verkligen inte bra. Halsen, nacken, bihålorna, huvudet......

I förrgår var jag på halkörning. Knaprade värktabletter och halstabletter som om det var godis, och trots sjukdom så gick det jättebra! Och nu förstår jag varför alla säger att det är roligt... :). Var på körlektion igår och ska dit imorn igen. Nu jäklar är jag igång :) Teorin är som sagt väldigt nära...... hoppas bara att jag fixar det!

Jag får väldigt starka sommarfeelings när vädret är så här. Inte ett moln så långt ögat kan nå, spenderar dagen på en filt i trädgården med musik och vatten, solen skiner in genom fönstret i köket, flugor överallt.... (fast flugorna kan jag vara utan). Pappa har klippt gräset, och nyss frågade han mej om vi inte skulle ta och grilla lite korv så här på kvällskvisten, strax innan tio. Underbart! :)
Det är så fint här under sommaren. Funderade på det förut........ att när jag blir vuxen och har barn och hela kittet, kommer jag ha ett lika fint ställe som här? Eller kommer jag alltid gå och längta tillbaka till somrarna på Nygården?
image640




Kommentarer
clabu

I mitt huvud finns ljuva minnen från mina sommrar hos farmor o farfar i Tråvad. Speciellt då jag o farfar gick ner i källaren och tillverkade alltifrån båtar med segel o åror till att konstruera elektriska motorer...han var så jäkla duktig. Farmor med sin mjuka kropp och änglamat (redd grönskassoppa)..
Farfar var född 1896 och mina minnen är från 1957 (fem år)och framåt. Han var alltså straxt över 60 år då.
Ganska exakt samma förhållande mellan mig o Alexander !!!
Där har jag/vi en utmaning att se till att jag/vi blir ett lika gott minne och föredömme som "Affe o Majsan" varit för mig....

2008-05-29 @ 12:21:10
hanna

vad är det som säger att nygården kommer "försvinna" för oss.. jag har paxat röda huset på kullen när jag blir stor.. du kan ju ta nygården.. :)

2008-05-29 @ 14:08:41
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0