pluggpaus

Både lördagen söndagen har jag suttit framför datorn och pluggat körkortsteori.
Nu har jag iallafall klarat teorin på första CDn, så där har jag körkort - härligt det i alla fall :)
Så nu har jag gett mej i kast med teoriboken - finns det någon tråkigare bok?
Har studerat intensivt i två timmar och tagit anteckningar från 62 sidor, och nu börjar jag tröttna en aning (och det är en underdrift).........
När jag väl plöjt mej igenom boken ska jag testa cd:n jag fick låna av Sandra.
Sen hoppas jag att jag kan det någorlunda. Det måste jag nästan, för snart är provet!

Idag var det ingen som ville ha mej, och tur är väl det, eftersom jag har så mycket att plugga.
Sen så har jag börjat att bli lite sjuk, (pepparpeppar!!!), har ju gått och blivit värsta friskisen (om man jämför hur jag brukar må), skulle vara trist att bryta den underbara trenden :P.
På fredag bär det av mot Malmö - känns som om jag inte gör annat än att åka dit! Carro fyller 20 idag (grattis, grattis!) och fått äran att komma på hennes 20årskalas! :D (och då vill jag självklart vara frisk)

Tog precis en liten paus från pluggandet och satte mej vid pianot. Slutade med att jag satt där i en timme och vrålade för full hals. Tur att vi bor ute på landet och inte har en enda granne inom den närmaste kilometern, de skulle aldrig stå ut med mitt skrålande ;)
Pappa och farmor står alltid ut när jag sitter och plinkar och sjunger, jag tror att de är mina största fans ;)

Appropå musik så spelade jag trumpet igår. Första gången på över ett år. Eller ett och ett halvt till och med?
Det var i alla fall riktigt roligt att spela, käken och läpparna var grymt ovana, och det har resulterat i en värkande och lite svullen överläpp idag. Haha. Dessvärre fick jag ont i handleden snabbt....
Lovade i alla fall trumpeten att det inte skulle dröja ett och ett halvt år innan jag tog fram den igen.... :)

image628

image629

image630


Kommentarer
clabu

Det var så ininorden härligt att höra detta lilla ljud från övervåningen igen och det lät faktiskt riktigt bra. Du är bara förbaskat duktig !!!!!

2008-05-19 @ 17:00:51
hanna

det blev den säkert tacksam över... trumpeten alltså..

2008-05-19 @ 18:20:28
URL: http://kiwis.blogg.se
Caroline

Tack Julia =) Ja, snart kommer ni, ska bli en kanon helg, jag ser fram emot det jätte mycket =)! Så se nu till att inte bli sjuker! KRAM

2008-05-19 @ 19:53:16
URL: http://caallin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0