En vanlig dag på ICA

Jag ska lägga upp bilder från helgen, jag är bara lite lat.

Hittade den här lappen som jag skrev när jag jobbade på ICA. Det är över en meter lång papperslapp, som jag tejpat ihop av gamla kvitton... Av kvittona att döma så skrevs det den 26 juni 2006.
(vet inte om jag redan lagt ut det här ngn gång, menmen.. får bli en repris i så fall!)


 En vanlig dag på ICA.

14:57
Försöker intala mej själv att jag inte har tråkigt.
Kollar på klockan igen.
Började jobba för 57 minuter sen. Bara 243 minuter kvar.
15:03
Enbart 6 minuter sen jag kollade på klockan. Gud.
Försöker övertala mej själv om att tiden går snabbt.
Jag har så roligt.
Två kunder senare. Jaha, då var klockan 15:06.
15:07
Ett bilalarm går igång utanför affärn.
15:08
Tyst igen. Som i en grav. Död.
ICA för mej ofta att tänka på döden.
15:11
En norrman kom och avbröt mej i mitt tänkande när han försökte betala med norksa 50-öringar.
Norrmän, de är roliga de.
15:13
Öööööken.... ööööööken. Det regnar ute. Fan vad jag är lycklig. Alla ni lediga människor- HAHA! DET REGNAR! UP YOURS!
15:21
Jordgubbar, 21,90:-. Folk ska äta väldigt mycket jordgubbar idag.
Försöker kanske trösta sej själva nu när det regnar.
15:22
Gud vad tiden går sakta.
15:24
Det är 22 dagar till min födelsedag! I'm old.
15:30
Jag önskar att jag var arbetslös. Bara kunna lata mej hela dagarna.
Det är ju faktiskt SOMMAR!
15:32
Men jag vill ju visserligen ha pengarna.
15:34
Min gamla konfirmationspräst kom just och handlade. Då är man trevlig! HELVETE! Glömt att säga till stjärnorna att jag inte kan fika idag!
15:43
Tiden går snabbt när man har kul.
16:06
Så. Skulle nästan vilja påstå att jag har lite tråkigt.
16:20
RAST!
16:44
Tillbaka igen. Min första kund efter rasten var en negativ tant.
En tant som bara klagar. "Hu vilket väder!", "Usch, jag gillar inte regn", "Ska visst bli sådär äckligt varm igen!". GAH!
16:53
En mamma kom och handlade med sina två barn. Den ena ungen klättrar i cigarett-ställningen så att allt gungar, medan den andra står och slår på dörröppnaden konstant. Helkul.
16:58
Slutar om typ två timmar.
17:19
Hektiska 20 minutrar. Lång kö till kassan och inga glada miner.
Tiden går sakta. Öööken... ööööööken.
17:27
Nu är allt trist och tråkigt igen. Inte för att det var särskillt kul innan heller men..
Gulligt när unga pappor kommer och handlar med sina barn. Hjärtat i en liksom bara veknar.
17:35
Åh, de där norrmännen är allt bra roliga :)
17:38
Snart är eländet SLUT!
17:41
Avskyr när folk säger "Oj, här har du det lugnt!". De vet ju inte att man fem minuter innan hade värsta långa kön ända bort till frysdisken med irriterade kuder, man riktigt känner hur magsåren börjar komma. Men visst har jag det lugnt.
17:59
Ellen kom och rädda mej. Jag fick chocklad. ÄNGEL! :)
18:06
Att dessa norrmän aldrig vet vart man ska ta påsarna. Men jag förlåter dem alltid, älskar norska :)
18:20
Woho :D Tiden går, tiden går! 40 minuter kvar :)
18:21
Ellen tyckte nog förresten att min en meters långa papperslapp av ihoptejpade gamla kvitton var rätt konstig. Hm.
18:25
"Vill du ha kvittot?" "Nej, det kvittar" HA.HA.HA. GUUUUD VILKEN ROLIG PERSON.
18:26
Jag ser ljuset i tunneln.
18:37
Börjar få ont i foten av pedalen. Ignorera, ignorera..
18:48
En pappa och hans son var så stolta över att de inte handlade något godis, applåder!
18:49
Nu vill jag HEM!
18:51
Hallå? Vem handlar såhär sent på kvällen?!
18:51, 30 sekunder senare
Jag vill också ha glass.
18:58
Snart, snart..
18:59
Biljävel, stanna inte!
19:00
FRIHET


Kommentarer
Caroline

HAHA =D!!!! ÖÖÖÖÖÖÖÖÖKEN! Hoppas allt är bra med dig =) Kraaam Carro

2008-09-24 @ 14:40:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0