Råka frosta av frysen...

... igår, innan vi skulle till Liseberg, råkade John stänga av frysen.

Frysen, som varit överfull med is, har varit i stort behov av en avfrostning, men varken jag eller John har orkat ta tag i det.
Nu i morse (runt klockan tolv med andra ord....) upptäckte jag att det var blött på golvet. Öppnade kylskåpet och ser att ALLT är blött där inne. Den pricka korven var dränkt i sin förpackning, i locket på smöret hade det bildats en pool, purjolöken var som ett blött grönt rep. Allt var blöttblöttblött...
 John, den lyckliga saten, var tvungen att springa iväg till jobbet medan jag fick lägga mej på knä och börja torka, och bryta loss is som satt på undersidan av frysfacket.

 Nu är jag klar och frysen är igång igen. Och jag känner mej ganska nöjd, för nu är ju trots allt frysen avfrostad :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0