mörkt..

Nu har jag fixat min e-legitimation, och ansökt om fortsatt studiebidrag från CSN.
Skönt att få det gjort!

Solen har inte visat sig i Båstad på flera veckor, och det känns.
Mörkt på morgonen, mulet och regnigt under dagarna, och så börjar mörkret komma tillbaka redan när man lämnar skolan. Att det ska komma någon snö här går det inte att lita på heller, har jag hört.

Skolan, föreläsningar, föreläsare, lärare och uppgifter är nästan alltid roliga och intressanta, men det är intensivt. Så mycket som ska in i huvudet och gärna fastna där också.
Just nu känns det som jag hela tiden lever i skolan genom att det är mycket lektioner under dagtid, uppgifter och litteratur som ska läsas efter skoltid. Jag längtar så tills vi flyttar. I Göteborg kanske inte mitt liv kommer kretsa kring skolan. Visst - jag kommer ändå få plugga mycket och pendlandet kommer också ta mycket tid, men jag kommer få ett eget hem som inte påminner om skolan, och möjlighet att träffa vänner och hitta på saker som man inte kan göra i Båstad. Det kommer vara närmare hem till Skara och.. tja. Jag vet inte. Jag hoppas att allt kommer kännas mycket bättre. Jag tycker det känns som man lever i en liten bubbla här.

De kommande dagarna har vi inga lektioner (dock gruppuppgift), men det ska bli härligt att vara lite ledig!



Kommentarer
pappa

Vi ser också fram mot er flytt till Göteborg. Det känns så mycket närmare än Båstad. Kanske kan vi planera många helgboende med massor med "Göteborgskalas" hos er :-))

2009-11-17 @ 20:08:37
Lena

Hoppas det slutar vara regn och rusk, så att du kan vara ute och få lite dagsljus. Skönt att några dagar är lite friare.

2009-11-19 @ 06:42:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0