journalistik,väder och försök till bild

Idag har vi börjat med journalistik.
Våra tre lärare verkar väldigt bra, och jag tyckte det var väldigt intressant att höra om allt de gjort i sina jobb.
De berättade om alla saker vi ska göra i kursen, det är verkligen hur mycket som helst, och kursen slutar den 18 dec. Konstaterade för mig själv att jag inte kommer ha så mycket tid över, och suckade lite.
Men sedan tänkte jag att om vi nu ska ha ett ämne så mycket och intensivt så är det ju tur att det är journalistik - som jag tycker är intressant- tänk om det hade varit ljudteknik istället!

Nu har jag bokat biljetter hem också. Ska bli roligt att komma hem igen, och så att Hanna också ska vara hemma. :) Saknar min familj!

För övrigt så skiner solen i Båstad. Det är 8 grader ute, men känns som mycket kallare! Det har varit soligt och kallt i några dagar nu. Jag gillar det här höstvädret, när det är soligt, kallt och inget slask!
I natt drömde jag faktiskt om vantar, måste ju bero på vädret. Att jag sedan drömde om sophämtning kan jag inte riktigt förklara.. Vet bara att jag var väldigt rädd att de skulle sluta hämta våra sopor :)



Jag släpade med min bärbara dator ut på terassen för att försöka ta ett kort med min webbkamera för att visa hur fint det är här. Men. Lyckades inte så bra. 
Webbkameran är inte den bästa, och så var jag ju tvungen att hålla upp datorn samtidigt som jag skulle ta kortet. Sedan var jag ju tvungen att vara lite diskret samt skynda mig, ville ju inte att de två byggjobbarna som håller på vid det stora huset skulle se mig..

Nepp, dags att diska och dammsuga, sedan ska jag pluuuuuuuuuugga tills John kommer hem, och senare ikväll ska vi till gymmet! Tjohej!



Kommentarer
Lena

Roligt att läsa det du skriver och skönt att det inte är ljudteknink.

2009-10-15 @ 18:51:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0