Joja!


Om jag ska lyssna till magkänslan så tror jag att tentan gick bra igår. Det var en fråga som jag inte kunde alls, men de andra kunde jag.
Men sen vet jag inte om jag har svarat tillräckligt utförligt på frågorna, eller om vissa svar blev lite luddiga..
Hur som helst, så gjorde jag så gott jag kunde, och jag tror nog att det ska räcka till ett G :)

Vid lunchtid cyklade jag och John ner till friskis, och det var underbart! Inte en människa där den första halvtimmen vi var där.
Idag har jag riiiiiiiiktig träningsvärk i armar och axlar. Skönt att äntligen kommit igång :)
Dessvärre ligger John här hemma och är sjuk, stackarn. Hoppas att jag inte åker på förkylningen en gång till.

Igår träffade vi vår hyresvärd för första gången, han var trevlig men hade lite bråttom.
Vi berättade om möglet, och han sa att det hade varit en vattenläcka där, och att någon skulle komma i veckan och ta bort möglet.
Men.. ta bort det? Jag har alltid haft en uppfattning om att mögel är svårt att bli av med? Att det inte bara är att torka bort?... Hm, får se vad mögel-personerna säger, och så får vi prata med hyresvärden lite mer på lördag när han skulle komma hem igen.

Annars så.. Har lite småpanik över att det är så många böcker vi ska läsa. Fyra böcker i Organisation och kreativitet, var på de första två böckerna jag läst har varit så inisatans tråkiga, komplicerade och den ena var så himla dåligt skriven. Har i alla fall plöjt igenom en av böckerna. Förstod inte allt, men har i alla fall läst den och har ett humm om vad boken gick ut på.. den andra, "om kreativitet och flow" tänker jag inte ens öppna igen.
Började igår att läsa bok nr tre, och den var tack och lov ganska intressant! Läste halva igår, och ska försöka läsa mer idag igen. Måste bara plugga på lite inför de praktiska proven imorgon.
Nästa vecka börjar den journalistiska biten av kursen, ska bli himla skoj :)
Men tills dess ska vi ha läst ytterligare X antal sidor i två böcker. Men det ska nog gå bra :) Får helt enkelt ägna hela helgen till att läsa...

Nej, nu ska jag göra mig i ordning, föreläsning om grupputveckling mellan 9.30-12!


Kommentarer
pappa

Roligt att höra att det iallafall finns bitar som du tycker är roliga och har något att se fram mot. Här hemma har vi roligt för jämnan numer :-)) pussokram

2009-10-08 @ 21:38:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0