dåligtdåligt lycknis

Förra veckan skrev jag ju att jag äntligen hade beställt lite kurslitteratur.
Jag beställde bland annat en bok som jag ska ha läst 40 sidor i tills imorgon. Igår fick jag ett sms om att jag skulle hämta ut lite böcker på ICA, och jag hoppades verkligen att boken skulle vara med där, men visste inte säkert då jag hade beställt i två omgångar, var på den boken som jag ska ha läst i tills imorgon (sound and recordning) beställde jag ca en timma efter de andra böckerna på en egen beställning.

Kom hem och öppnade paketet och ser att boken inte var där - inte så konstigt, men synd för mej.
Det som däremot var konstigt var att en bok som skulle ligga i paketet (creating powerful radio) inte var med.
Ringde därför upp lycknis, och de sa att boken dessvärre var slut och de hade beställt den..
Dåligt, för när jag beställde böckerna var jag väldigt noga med att titta att de fanns på lager, så att det skulle gå snabbt att få dem. (En bok som det var ont om på lycknis t ex beställde jag på bokus för att vara säker på att få den snabbare.) Han som jag pratade med sa att det var ett misstag, jag måste beställt precis när den tog slut eller något liknande, men att boken kommer inom två veckor... (hoppas jag!!!!)

Men så passade jag på att fråga om min andra bok, sound and recordning, om den hade blivit skickad än, eftersom det var lite bråttom.
Då säger han att den boken säljs inte, och kommer inte komma till mej.

... eh?

När man söker på boken står det tydligen, i grön text under bilden, att den inte finns på lager och att den inte går att beställa. Han sa att den informationen hade stått länge på sidan.

Jaha?

Det här låter ju lite konstigt, jag som var så noga med att kolla att den fanns i lager.
Men även jag kan ju göra fel, kanske inte såg just det när jag beställde boken.

Men idag när jag gick in på sidan för att se vad det stod om boken så ser jag att - det mycket riktigt - står att den inte går att beställa. Det fanns inte ens en beställningsknapp, eller en "lägga i varukorgen"-knapp..
Konstigt.
En beställa-knapp fanns det ju bevisligen när jag beställde den.... eftersom den både är BESTÄLLD och BETALAD.

Jag får givetvis mina 192 kr tillbaka.
Men det jag tycker är dåligt är att om jag inte hade ringt, så skulle jag inte fått t ex ett mejl med information om att boken inte skulle komma, för han på kundtjänsten sa att de skickar inte ut mejl.
Och jag antar att jag inte heller hade fått mina pengar, om jag inte hade ringt.
Jävligt dåligt.

Ganska långt inlägg om något som för andra är ganska ointressant, men fasen vad irriterad jag är.

TACK OCH LOV, så har jag fått boken i en pdf fil av en klasskompis, så att jag nu kan sitta och läsa den tills imorgon.


Kommentarer
Lena

Dåligt, dåligt, så handla inte där mera...

2009-09-10 @ 14:39:50
Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära!

2009-09-10 @ 15:36:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0