Blandat

I måndags for klassen iväg till ett internat för att börja på riktigt.
Och jäklar vilken start! Mitt stackars huvud var helt slut!
Men ganska roligt var det ändå :)

Solen skiner ute, jag har intagit min frukost på terassen, och det kändes inte helt fel.
Skolan startar kl 13, och då ska vi ha ljudmedia fram till kl 15.30.
Känns bra att ha börjat, och att vi nu är indelade i våra grupper, eller redaktioner som de också kallas.

Jag tror att det måste gå några fler veckor innan jag verkligen vet vad jag känner för den här kursen, för som det är nu så pendlar känslorna ganska mycket.
Ena sekunden funderar jag på om jag verkligen klarar det, och om jag klarar det, hur lätt är det att få jobb sen?
Andra sekunden tycker jag att det är jättekul, och jag kan knappt vänta tills vi ska börja med den journalistiska biten.
Och sen, om sanningen ska fram, så saknar jag mina barn på dagis. Jättemycket, faktiskt.

Jaja, har kommit fram till att jag ska ge kursen en eller flera chanser. Det är väl alltid tufft i början?

Jag är i alla fall glad att jag har John med mej här :)



Kommentarer
pappa

Vad glad jag blir !!!

Jag tror fortfarande du skulle bli världens bästa förskollärare men du kan säkert bli en väldigt duktig journalist också.... så du har säkert gjort ett bra val.

Att du valt rätt kille råder det ju ingen tvekan om så grattis till honom :-))

2009-09-09 @ 18:56:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0