god morgon

Jösses vad det blåser!
Det riktigt viner om knutarna. Även fast vi bor på långsidan av huset ;).

Ska strax iväg till bussen, jobbar mellan 07.30 - 15.45.

När jag började jobba i Säve, för flera månader sedan, berättade de att de hade svårt att få ut vikarier till Säve, eftersom det låg så långt från Göteborg. Jag var jätteförvånad - det tar 20 minuter med bussen från Vågmästareplatsen, och det tar ca 5 minuter att gå dit hemifrån mig.
Jag tyckte det var löjligt, att alla var så bekväma av sig. Alla skyndar verkligen sig alltid till spårvagnarna och bussarna rädd för att t ex missa den tidigaste bussen hem, trots att det kanske går var 10:de minut.
Hemma hos mina föräldrar går det två bussar per dag, åt varje håll. Det var liksom vad jag var van vid.

Sedan började jag jobba i Tuve, bussen gick direkt utanför min dörr och det tog 9 minuter till jobbet.

Nu känns det riiiktigt segt att behöva gå till Vågmästareplatsen och sedan åka buss i 20 minuter..
Ve och fasa, har jag blivit en av alla dessa bekväma människor? :P


Kommentarer
pappa

Det tror jag inte. Du ser det mer som en möjlighet att slå en signal till din pappa medans du väntar på bussen..tror jag..

2010-08-25 @ 22:02:25
Lena

:) Det är nog väldigt lätt att vänja sig när det är bekvämt.

2010-08-25 @ 22:16:14
Julia

Pappa, så jag ska slå en signal när jag väntar på bussen som går 05.30? ;)

2010-08-26 @ 05:40:06
URL: http://choulia.blogg.se/
pappa

Njaaa, det går väl en buss hem också :-))

2010-08-26 @ 17:08:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0