måndag..

GRATTIS PAPPA PÅ FÖDELSEDAGEN! :)

Alla lägenheter är inte färdigrenoverade i den här trappuppgången än, och i fredags började de att jobba igen.
Min gissning är att de börjar vid 07, sitter och planerar för dagen i ca en halvtimma för att sedan sätta igång ordentligt vid 07.30. 
För det är då de börjar borra i cemeten, betongen eller vad det nu är i väggarna. Och jag lovar, det ljudet kan väcka vem som helst!



Jag har gått och blivit förkyld, det var länge sedan! Men jag känner mig redan lite bättre än vad jag gjorde i förrgår, tack och lov!

Nu har jag inga pengar kvar. Jag har inte råd att lägga ett enda öre av mina pengar på annat än mat. Det är tur att Willys ligger runt hörnet, bra mycket billigare än Ica i Båstad!

 

Sedan snurrar det ständigt tankar som "Vad ska jag göra med mitt liv", "Är denna utbildning verkligen rätt för mig" i huvudet. Dessa frågor är inte helt lätta att besvara.
När jag var hemma och skulle packa ner lite lampor i tidningspapper råkade jag se att några av mina gamla dagisbarn var på första sidan på en av tidningarna. De hade overaller, tjocka mössor och rosiga kinder och var glada över att snön hade kommit. Jag hade gärna varit med då.
Fyra nätter i rad efter det drömde jag att jag hoppade av utbildningen i Båstad och började på mitt gamla jobb, och jag var lycklig!

Nu har ju drömmar en viss tendens att inte stämma till 100%, allt skulle säkerligen inte bli frid och fröjd om jag började jobba på förskola igen.. men.. aah...
Som sagt, tankarna snurrar!


Kommentarer
Anna

Åh vännen, va fint! Och härligt med lite billigare mat :D

jag förstår att tankarna snurrar, de gör de även på mig ibland.

2010-01-11 @ 13:26:40
Anonym

Tack för gratulationen och presentkortet/puss

2010-01-11 @ 18:53:21
hanna

hmmm.... ska du verklien pendla till axvall..... :S



:) haha... gud jag har ingen humor..

2010-01-13 @ 10:51:32
hanna

hmmm.... ska du verklien pendla till axvall..... :S



:) haha... gud jag har ingen humor..

2010-01-13 @ 10:51:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0