Ååååhhh..

Fixa, trixa och stress!

Fast det är egentligen inte så mycket stress.
Bara mycket att hålla i huvudet.

Gjort idag:
- Suttit i telefonkö till Alfakassan angående hur man fyller i en blankett om studier
- Skrivit brev till Alfakassan
- Ringt till arbetsgivare angående arbetsgivarintyg som ska till Alfakassan (som inte kommer förrän två veckor :S)
- Ringt och frågat hur timrapporten ska fyllas i
- Ringt Torslanda och kollat om jag är med i vikariepoolen eller ej
- Fyllt i meriter på min sida på arbetsförmedlingen
- Läst arbetsförmedlings-häftet jag fått
- Varit på arbetsförmedligen på informationsmöte (och inte blivit särskilt klokare av det)
- Handlat täcken och kuddar på Jysk
- Duschat

Det är egentligen inte så mycket, men det är mycket pill och fix med allt.
Jag är irriterad över att så fort jag ska fylla i något och skicka till Alfakassan är det så krångligt och omständigt att man måste ringa och få hjälp. Tur att de i kundtjänsten i alla fall är trevliga.

Och detta informationsmöte på arbetsförmedligen - tror att varenda ungdom på hela Hisingen var på mötet!
På ungdomsavdelningen var de 8 arbetsförmedlare som alla hade hand om ca 300 ungdomar var.
2 jobbcoacher. På ca 2400 ungdomar. Känns ju bra.

Det här med arbetsförmedlingen känns som en djungel.
Jag försökte läsa på lite innan och så, men inte fattade jag då att jag hörde till någon ungdoms-arbetsförmedling? Eller är det samma som den vanliga? Och något med att om man är arbetslös i 90 dagar så blev/fick/ingick man i något... ungdomsgrejs... Det gick så fort fram. Och så förklarade han som höll i det hela att han hade bråttom så han hann inte med massa frågor efter mötet.
Nähä?
Om ingen ringer in mig imorgon ska jag gå till ungdomsavdelningen när de öppnar och se om någon kan förklara och svara på mina frågor. Tur att de som höll i mötet verkade trevliga, så jag drar mig inte från att gå dit.
Det är sånt jag blir stressad av, att inte ha koll på saker och ting, och inte veta vad som förväntas av mig.

Över till roligare saker!
Igår var jag och jobbade på förskolan ute i Säve där jag varit ganska mycket, och under en timme ringde ytterligare två förskolor och frågade om jag kunde jobba.
Idag ringde det en till förskola och undrade om jag kunde jobba idag, men det kunde jag inte då jag skulle på mötet och hade så mycket att fixa.
Men det känns roligt att allt slit lönar sig! Så som jag ringt till olika stadsdelar och förskolor och pooler :)


Uppdatering.
Nyss plingade två av mina pensionärsgrannar på dörren och berättade att deras TV-apparater inte funkar.
De bad mig koll om vår TV funkade, och mycket riktigt, inga kanaler var där...
ComHem kommer på fredag och kollar upp det.
På FREDAG! :|
Det är ju Spårlöst ikväll :(
Tack och lov för att man kan kolla på TVprogram på datorn ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0