ännu lite mer fixat...


När jag tillslut, efter en massa krångel, fick mina pengar från Alfakassan i höstas, sa jag både till de i telefonen och till mig själv att mitt mål var att jag skulle behöva ta kontakt med dem igen.
Nu sitter jag i telefonkön till arbetsförmedlingen. Så det kan gå.

Det är i alla fall en liten sten som lättat från mitt bröst;
jag har ringt och pratat med Hasse, ringt till CSN och till högskolan Kristianstad.
Trots att jag nu måste ta kontakt med både arbetsförmedlingen och alfakassan så jag jag glad att allt ordnat upp sig. Min oro och ångest har minskat, solen skiner och det känns som om allt är på väg att lösa sig!


Uppdatering.
Nu har jag varit på arbetsförmedlingen och skrivit in mig, ska dit nästa vecka på informationsmöte.
Jag blir så glad av trevliga människor. Hon som satt i infodisken var jättetrevlig, likså hon som hjälpte mig att bli inskriven. Även tjejen i kassan på Willys var trevlig!
Tänk att ett leende, lite småprat kan göra så mycket!

Ikväll ska jag träffa ännu mer trevligt folk, Ellen, Simon och Kajsa kommer hit och ska äta lite. Det bjuds på fiskgryta! Mumma :)
Funderar på att gå ut igen. Solen skiner så underbart så det känns så trist att sitta inne! Kanske får gå till Backaplan och köpa lite vin tills ikväll ;)

Måste dock kika på det sista webbuppgiften. Vill ju hemskt gärna bli klar med den så jag kan lämna skolan helt och hållet :).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0