hohoho?


Idag har det snöat hela dagen här i Göteborg.
Barnen var överlyckliga, och frågade förväntansfullt om jultomten kommer snart.
Jag förklarade att det var ganska många veckor kvar tills julafton, och innan dess ska(borde) det komma mer snö, adventskalendern på TV:n ska börja, ska vi fira advent och lucia, baka pepparkakor och pyssla.
Efter den långa och ganska utförliga förklaringen tittade ett barn på mig och ställde följdfrågan "Så tomten kommer på fredag då?"
 :)

Det påminner mig om vad jag hörde på spårvagnen i somras. En barnfamilj hade varit på Liseberg och dottern i familjen frågade sin mamma när de skulle till Liseberg nästa gång.
Mamman svarade att de skulle dit nästa år igen, var på dottern frågade om det var nytt år nästa vecka. Snacka om besvikelse för dottern när hon förstod hur långt det var till nästa år!


Jag kan många gånger avundas barnen, se på dem när de leker, helt inne i sina världar där allt är möjligt.
Den fantasin de har är UNDERBAR och jag ler bara av att titta på dem. Tänk om man själv kunde fantisera som barnen! Om man har tråkigt medan man väntar på något, ja, då kan man bara börja prata med sin låtsaskompis, titta efter dinosaurier eller klättra upp på närmaste bänk för att fly från hajarna som simmar runt om en.
Tillvaron skulle kanske vara lite roligare? :)



Kommentarer
Lena

Fint skrivet Julia!

2010-11-10 @ 06:33:31
Lena

Då gör jag ett försök till: Fint skrivet Julia!

2010-11-10 @ 07:23:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0