inte på topp

Är det inte ganska viktigt att vara trevlig på ett sjukhus?
Inte säga "Varför är du här?", eller "Jaha, och vem har sagt att du ska komma hit?"

När jag åkte in till Helsingsborgs sjukhus när jag hade svininfluensan för ett år sedan var de inte särskilt trevliga.
Inte heller igår när jag åkte till ögonakuten i Mölndal.
Klart att alla kan ha dåliga dagar, men jobbar man med människor måste kan kunna ge ett trevligt bemötande- alltid!

Hur som helst - igår under dagen kände jag att det var något fel på min högra lins. Det kändes som om den var smutsig, men jag kunde inte ta ur linsen och göra rent den, eftersom jag var på jobbet.
När jag väl kom hem tog jag av linserna och upptäckte, att det var inte linsen det var fel på - det var ögat!
När jag tittade såg jag som om jag tittade genom ett frostat glas, det skavde jättemycket, gjorde ont och tårarna bara rann.

Sjukvårdsupplysningen sa att jag skulle åka till ögonakuten i Mölndal.
Och efter några timmar i väntrummet fick jag träffa en doktor som konstanterade att jag har påbörjan till sår på hornhinnan. Och jag det var tur att jag kom in innan det blev riktiga sår, för det var allvarligt med sår på hornhinnan. (Önskar innerligt att surkärringen i telefonen och tanten på akuten kunde höra det)

Nu är det ögondroppar med antibiotika åtta grr/dag samt salva 4 ggr per dag i drygt en vecka. Inga linser eller smink på en vecka. Återbesök nästa vecka.


Förresten. Visdomständerna kan inte dras bort sa tandläkaren i torsdags, eftersom de sitter för nära en nerv i underkäken. Om det ska bli aktuellt med att operera bort dem måste jag först få ännu mer problem med dem - alltså fler infektioner och smärta.



Kommentarer
Sara

Usch då! Du har verkligen ingen tur med sånt här. Krya på dig vännen!



Det var väldigt trevligt med fikastunden förra veckan. :)

2010-10-30 @ 19:31:21
URL: http://saraleverin.blogg.se/
Lena

Eländes elände

2010-10-30 @ 19:47:23
älsklings moster

Stackars dig, hoppas att jag låter trevligare i telefon än mina kollegor./ älsklings moster

2010-10-31 @ 23:42:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0