ajaj.

Vaknar tidigt i morse och drömmer att jag svalt en plastpåse och därför får jätteont i magen.
Jag vaknar av att jag fruktansvärt ont i magen (i verkligheten, inte drömmen) (och nej, jag har inte svalt någon plastpåse). Jag kan inte ta på magen utan att det gör ont. Minns att jag var lite hungrig när jag gick och lade mig, men tror inte att det beror på det. Går halvvikt upp ur sängen och tar två skedar yoghurt. Går och lägger mig igen och sätter klockan på ett senare alarm. Vaknar vid sju och magen känns bättre. Gör lite ont men inte så ont när jag tar på den, men jag kan stå rakt nu.
Inser att jag har lite bråttom till seminariet, och när jag står och borstar håret märker jag hur verkligheten börjar försvinna. Huvudvärk, flimmer för ögonen. Jag lägger mig ner igen, vilar i fem minuter och går sedan upp och äter frukost.
 
Om en halvtimma går jag till spårvagnen, redo för dagens seminarium. Känner mig lite konstig, framför allt i huvudet. Jag vet att jag borde stanna hemma. Men när man har lite svårt att förstå kurslitteraturen och har vetskapen om att jag under denna kursen bara får missa två tillfällen av seminarier, workshops och föreläsningar så vill jag inte stanna hemma för att sedan upptäcka att jag mår okej och hade kunnat gå.

Hur jäkla dum får man bli??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0