Att man kan bli så lycklig av en dumburk

Jag har ju försökt få igång min TV ett tag nu. Och det har inte lyckats.
Men så fick jag en idé efter att ha pratat med pappa; att testa att inte använda min 10 meters långa antennförlängningskabel, utan sätta i den befintliga antennkabeln i boxern..
Det fick bli såhär. Och satan vad TV:n var tung! (är det därför de kallas för tjocktv?)
Jag började med kanalsökningar, både på boxen och TV:n, och när jag valde Frankrike som land på TV:n slutade myrornas krig och jag kände på mig att jag nog var på rätt väg... Hittade en inställning som handlade om antenn, och jag tänkte, tja, det är ju klart att det ska stå att antennen var på, kanalsökning igen och så....
.. vips!! Så var det massa kanaler där!
Och bild!
Bad en stilla bön för att allt skulle fortsätta funka innan jag stängde av allt, drog ut alla sladdar och kånkade in allt i vardagsrummet.. och se där, det funkade även där med!
Har visserligen bara 1an, 2an, 4an och 6an, men åååå vad skönt med en TV. Bilden, ljudet, det blåaktiga skenet inger en mysfaktor som jag saknat innan. Att man kan bli så lycklig av en dumburk!


Kommentarer
Lena

Du är allt bra klurig du! Grattis!

2011-07-19 @ 22:49:08
pappa

Bra jobbat...

2011-07-20 @ 07:12:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0