krig


Pappa förklarade krig mot mössen hemma, och jag har förklarat krig mot spindlarna....

För att ta allt från början;
Jag gick upp i morses, hade ganska god tid på mig. Bäddade sängen, tog det lugnt och diskade tallriken och koppen från frukosten, och strax innan jag skulle gå till spårvagnen till jobbet skulle jag lägga två smutsiga handdukar i tvättpåsen. Men när jag la ner handdukarna i påsen, (som jag har hängt på dörren till tvättstugan då tävttstugan är vägg i vägg) kröp en spindel fram. Det var inte den första spindeln jag ser i lägenheten, men som tur är är jag inte så rädd för spindlar. Denna spindel var dock GIGANTISK (näst intill Båstad-storlek) och jag skrek. Och hoppades att jag inte väckte grannarna. Kastade mig efter min radarsprayburk (minräddareinöden), sprayade säkert en fjärdedel av flaskan och den lilla (STORA) jävlen rymde. Kan tilläggas att jag har ALLA mina kläder i det utrymmet. Slängde ut matta, flyttade (slängde) min byrå ut i vardagsrummet när jag såg att den lilla (STORA) jäveln gömde sig i springan i dörren till tvättstugan. Hämtade snabbt en tidning för att kunna mosa den lilla (STORA) jäveln, men när jag kom tillbaka var den borta. Puts väck. Jag flyttade på alla saker som kunde vara potentionella gömställen, men jag hittade inte den lilla (STORA) jäveln. Insåg att klockan började bli mycket, men jag var helt skakis och det kröp i hela mig, så jag var tvungen att slänga av mig alla kläderna, vända ut och in på dem och skaka, bara för att försäkra mig att det inte fanns någon spindel där. Gick i rask takt till spårvagnen, där jag darrhändigt försökte skriva ett sms till mamma och morgondagens händelser då en geting började surra runt mig.

Som de flesta vet så jag är livrädd för getingar. Jag började vifta runt om mig, då en kvinna i spårvagnskuren förklarade för mig att det bara var en fluga och att de inte är så farliga. Jag var så upprörd över hela spindelhändelsen att jag berättade allt som hade hänt under morgonen, och hon bara skrattade åt mig och förklarade att i Kenya (där hon var från - tydligen uppvuxen mittemot svenska skolan i Nairobi, Hanna), så visste man att spindlar inte var så farliga. Det var bara att putta på dem och så försvann de. Hon var väldigt trevlig måste jag säga.
När jag väl kom hem från jobbet så laddade jag upp med ett (fyra) glas vin, och sedan gick jag på spindeljakt.

Jag har vikt och ruskat varenda klädesplagg jag har i garderoben, dammsugt och torkat av alla spindelvänliga ställen i tvättstugan då jag misstänker att de kan komma in till mig via dörrspringan. Och det var när jag väldigt intensivt dammsög garderoben som jag fick jacket i tinningen..... Det var ingen ilsken blodsugande spindel som bet mig alltså.... men jag anser ändå att det var spindlarnas fel.


Jakten har resulterat i tre döda spindlar i hela lägenheten, och jag är nöjd med resultatet. Ni kan dock förvänta er regn i morgon (vilket visserligen sabbar grillplanerna med Sara - men spindlarna ska DÖÖÖÖ!)........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0