Uppsatsskrivande

Jag har spenderat de senaste dagarna med att pussla, trixa, citera och formulera. Hemmet håller på att förfalla, (eller ja, åtminstone köket), jag tagit allt för få duschar, och längtat efter lite luft och tv-tittande.
 
Hade det bara den sista finslipningen och referenslistan kvar att göra idag, inlämning av uppsats kl 16.00.
Vid tio i tolv försvinner all stöm i lägenheten. Batteriet till datorn, internet - poff, allt borta!
Jag svär en lång ramsa och blir stressad.
Jag svär en ännu längre och ännu grövre ramsa när jag tittar ut genom fönstret och ser att det brinner i en elledning utanför huset. Brandkåren står och försöker släcka elden, men elledningen fortsätter att gnistra och spraka.... ringer göteborgs energi och får prata med en kille som inte kan säga när strömmen kommer tillbaka.

Packar ihop datorn, alla megatunga böcker, anteckningar, papper, sladdar och beger mig mot biblioteket. Här har jag suttit sedan dess, och nu är äntligen uppsatsen inlämnad! Nu ska jag bara tränga bort tankarna på allt som jag hade kunnat skriva annorlunda i uppsatsen. Ingen idé att ångra något nu!

Nu ska jag packa ihop här, ta med mig alla tunga saker och bege mig hemmåt. Misstänker att strömmen inte är tillbaka än så att hissen inte fungerar, så jag får treva de 122 steg det är i spiraltrappan upp till lägenheten i totalt mörket. Jag ser inte fram emot det. Jag är mörkrädd.

Sedan ska jag ta en låååååång efterläääängtad (och välbehövlig) dusch! :)


Kommentarer
Lena

Men nu är det över och nu kan du TILLBRINGA tiden mer som du vill... :)

2011-03-19 @ 10:00:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0