ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!


Jag är så fruktansvärt frustrerad!

Har nu i tre dagar suttit och knåpat ihop en hemtenta.
Kurslitteraturen är - som jag klagat över tidigare - svår att förstå.
Det leder till att det blir en smula problematiskt när man ska skriva om boken och författarens uppfattning om ämnet. När författaren drar in minst en miljon referenser och hur de gubbarna (för självklart är det bara gubbar. Gärna franska och tyska sådana) ser på ämnet blir det INTE lättare att urskilja författarens bakomliggande argument för varför han tycker att saker och ting är som de är.

I vår uppgift står det klart och tydligt att jag i min hemtenta enbart ska ta upp relevanta delar ur kurslitteraturen, att svaret ska bestå i en klart disponerad och sammanhängande text.
När jag nu äntligen känner mig så färdig som jag kan bli (3,5 timmar före inlämning) tycker jag att texten är ett rent kaos. Det blir lätt så när jag PRECIS greppar (och stundtals lika snabbt förlorar det) vad det är författaren menar, är det så svårt att belysa det ur olika vinklar!

Det känns som om det gått käpp-rätt-åt-helvete. Tur att Hanna säger att det är lättare att komplettera.

Nu ska jag ta en paus från hemtentahelvetet och titta på det om två timmar istället.
Förhoppningsvis har mina händer då slutat skaka av irritation och frustration.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0