M som i motivation och måndag

Sagoprojektet i skolan är i full gång och jag känner hur mycket energi som går åt.
Men det är roligt, och jag gör hellre det här än att skriva en tenta!

Dessa ska jag ha på mig i pjäsen. Någon som kan lista ut vad jag ska vara? ;)

Så, när man är slut i huvudet och trött, en måndag vid kvart i sex är det svårt att motivera sig att gå i väg till gymmet. Speciellt när jag vet att jag måste gå dit vid halv åtta, åtta för att inte behöva trängas med alla andra.
Så, jag tänkte, skriver jag det här så måste jag ju pallra mig iväg sen. Applåder till Julia!

Var hos sjukgymnasten och läkaren idag, och vi alla tre är överrens om att min handled blir bättre.
Läkaren sa (nästan ordagrant) "Jag är nästan helt säker på att din handled kommer vara fullt bra om några månader". Då blev jag glad! Men han sa även "Operationen lämnar inte så mycket synliga spår, det är svårt att förstå hur mycket vi faktiskt grejat i din handled" (okej, "grejat" var inte riktigt så han uttryckte det), och menade på att jag måste fortfarande vara försiktigt. Inga armhävningar på några månader! (om jag inte gör dem på knogarna sa sjukgymnasten...). Hur som, det var över lag bra med min handled. Rörligheten var bättre, nästan "normal" och jag var nästan lika stark i vänsterhanden som i höger.



Kommentarer
pappa

Jag tror Katt. Mammas spontana förslag var Troll....

Ang din handled så var det väl årets hittills bästa nyhet. Att du kan se det eventuella slutet på tretton års problem och till och med kanske kan återuppta ditt trumpet spelande är ju kanon !!!

2012-01-09 @ 21:00:42
Julia

Det är en älva jag ska föreställa.. :)

2012-01-10 @ 16:54:32
URL: http://choulia.blogg.se/
hanna

haha, och jag som trodde att du skulle spela ngn grönsak.. :)

2012-01-10 @ 19:37:32
URL: http://seveninthemorning.blogg.se/
pappa

Grönsak hmm...

Potälva eller palsterälva eller .....

2012-01-10 @ 23:13:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0