kvittot

Jag brukar aldrig ge kvittot till kunden tillsammans med pengarna. Aldrig.
För de flesta kunder vill inte ha det, och då slänger de det längst ner vid bandet så jag måste resa på mej för att hämta det och slänga det själv..
Därför frågar jag alltid varenda kund (okej, de flesta) "Vill du ha kvittot?". (och de vet att jag gör det, de brukar säga att det är bra, för kunderna pratar alltid om hur onödigt det är med kvitton).
Men nu på senaste tiden måste jag utstråla något i stil med jag-kommer-inte-ge-dej-kvittot-utan-slänga-det-utan-att-fråga-om-du-vill-ha-det, eftersom jättemånga sliter loss kvittot ur maskinen innan jag ens hunnit fråga om de vill ha det, eller ens hunnit ge dem pengarna.
Jättekonstigt, för så gjorde de liksom inte för tre veckor sen, och nu gör alla det.
Why? Oh, why?
Irriterar mej lite faktiskt. Ni ska få era jäkla kvitton, vänta lite bara.

Sedan är det ett par småkillar som tycker det är kul att panta flaskor.
Gärna en i taget, så man får många kvitton.
De brukar komma ca fem-sex gånger per dag, och alltid panta för typ.. 1,50 kr.
Men det konstigaste är ändå att de alltid säger "Du kan slänga kvittot".
De är småbarn och ska inte bry sej om kvitton medan de vuxna snor kvittot ur maskinen innan jag hinner säga något.

Många funderingar när man jobbar på ICA.


Kommentarer
Lena

Knepigt, kan det vara att det tycker att det blir så dyrt att de vill kontrollera med en gång?

2007-06-24 @ 23:37:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0