ny vecka..

Åh. Ansträngande dag!

På förmiddagen kom det tre nya inskolningar, plus de fyra "gamla" barnen som började sin inskolning förra veckan. Föräldrarna till de "gamla" barnen började nu lämna sina barn, säga hej då, och gå bort från förskolan i en halvtimme för att barnen ska vänja sig vid att vara själva med oss, och att de sedan ska bli hämtade.
Det blev en hel del skrikande från de barnen kan jag meddela, plus att man i samma veva ska ta hand om de nya barnen och föräldrar.
På eftermiddagen kom det två nya inskolningar. Och det blev lite väl lugnt. Så lugnt att jag blev trött istället.

Imorgon blir det en lika dan dag med barn, inskolningar och tider.
Men på onsdag blir det spännande, då ska det första gänget på fyra barn stanna och äta och sova! Det blir en omställning för dem, och det kommer nog bli lite kämpigt för oss alla.
Men jag längtar tills alla barn kommit in i det hela, går på sina scheman och fått lite rutiner.
Snacka om att jag kommer vara slut de närmaste veckorna!

Den här helgen har varit den slappaste på länge. Vi har sovit, tittat på TV, spelat Yatzy, tittat på film, ätit, sovit lite mer, städat, handlat, spelat ännu mer Yatzy, tittat ännu mer på TV.. Det har varit riktigt skönt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0