F som i Förvånad

Det satt ett gäng barn bakom mig på bussen igår. Jag satt i godan ro och och funderade på mitt, lade ingen större vikt vid dem, men hajade till när jag hörde att de började diskutera öppettiderna på systemet.

"Men systemet stänger ju vid åtta.."
"Är du säker på det? Är det inte klockan sju?"
"Nej, det är klockan åtta, så det får vi passa!"
"Ah, men så slutar ju vuxna att jobba klockan fyra också"
"Vi får åka hem och äta mellanmål snabbt och sedan ut igen så vi hinner!"

Jag blev så fundersam att jag var tvungen att vända mig om och titta på dem.
Då såg jag. Allihopa hade varsin majblomma-väska på magen.

Hängivna barn med försäljningsstrategier må jag säga!


Kommentarer
Lena

:-)

2012-04-19 @ 21:13:16
pappa

Förstår inte.... Skulle dom handla upp pengarna dom fått in för majblommorna ???

Kan väl inte vara tanken bakom Majblomman ???

2012-04-19 @ 21:35:55
Julia

Haha, nej, det hoppas jag verkligen inte att deras tanke var!

2012-04-19 @ 22:13:50
URL: http://choulia.blogg.se/
Vonkis

Underbart!

2012-04-21 @ 16:04:36
URL: http://vonkis.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0