R som i Röra

För några veckor sedan skrev jag ett inlägg om vårt röriga schema med alla triljoner olika grupper. Och som jag misstänkte så har schemat med alla dess grupper krånglat. Jag hade två olika lektioner samtidigt enligt schemat och mailade således kursledaren som mailade schemaläggaren som ändrade i schemat.

Förra veckan upptäckte dock en annan i klassen att pga den lektionsflytten hade hon istället fått två lektioner bokade samtidigt. Vi sa till läraren som skulle meddela schemaläggaren (stackaren, han kan inte ha det lätt!).

Eftersom det inte blivit någon ändring på schemat än och att risken finns för att det kommer påverka mina lektioner också om han flyttar runt på dem igen så tog jag tag i saken och gick dit för att prata med honom.
Berättade hur det låg till och att han nog skulle se över den veckan igen. Han sa att läraren hade meddelat honom och att han skulle fixa det. Men så frågade han
"Jaha, och vad har du för lektioner som krockar då?"
"Va, nej, jag har inga lektioner som krockar.. Jag har bara ett kontrollbehov!"

Han skrattade faktiskt, och det tror jag han kan behöva om han ska reda i denna schemaröra!


Kommentarer
pappa

Du var förmodligen ett av de mer inspirerande besöken hos honom den dan.....

Visst är det fantastiskt att vi med all säkerhet finns för att glädja o berika andra :-))

2012-04-17 @ 13:41:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0