V som i VFU

Jag har verkligen världens finaste barn på min praktik.
Jag har varit sjuk i tre dagar, och när jag kom i morse blev de så glada. Jag fick kramar och pussar och massa glada hej. Innan vi skulle ut och hoppa i vattenpölar hjälpte jag ett barn att klä på sig, och denna dialog utspelade sig då:

Barn: Du låter konstig.
Jag: Ja, men det är för att jag varit sjuk, så jag är lite hes.
Barn: Ja. Det är ju tur att jag ser att det är du i alla fall. Du får en kram. Och en puss!

Och det fick jag! Underbara barn!

Och sedan ska vi inte glömma personalen. Jag gillar dem verkligen, och jag känner att de lyssnar på mig, frågar mig saker - kort sagt - jag känner mig delaktig. Min LLU:are är den bästa. Jag trivs så!


Kommentarer
pappa

Halsningar fran ett underbart Rhodos. Varmt o skont o mycket vila /puss

2012-05-17 @ 11:02:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0