Det gäller att ha ögonen öppna!

Mamma skickade över ett recept på en broccoligratäng för ett litet tag sedan. Eftersom jag älskar broccoligratäng bestämde jag mig för att laga den nu i veckan. Så i förrgår vid halv tio, när jag kom hem från en kvällsfika med Kajsa, bestämde jag mig för att testa den. 
 
Det blev lite svettigt där ett tag när jag skulle röra ihop alla ostar med ägg och grädde, utan att det skulle koka, samtidigt som jag höll på att riva hushållsost med rivjärnet. Men jag klarade det, och kände mig riktigt nöjd när jag puttade in formen i ugnen. Tills jag skulle slänga den tomma grädd-förpackningen. "Bäst före 29 sept". Och då hade den varit öppnad i några dagar. Tja, ni kan ju själva förstå vilka tankar som susade genom huvudet..
 
 
... så jag svor lite för mig själv, och hoppades innerligt att det skulle smaka gott ändå.... och det gjorde det! Fy tusan vad gott! 


Kommentarer
pappa

Ja, den är verkligen jättegod. Den skulle bara vara större :::::

2012-10-04 @ 20:47:55
URL: http://clabu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0