Och så här dagen innan skolstart...

 
.. får man väl inse att sommarlovet faktiskt är slut.
 
Det har varit en härlig sommar hemma på landet med familjen och arbete på min gamla förskola. Det känns som om sommaren var över väldigt fort, men samtidigt känns det som en evighet sedan jag tog mitt pick och pack och flyttade hem till flickrummet i början på juni. Lustigt det där med tid.
 
Nu sitter jag i alla fall här i Göteborg igen, så väldigt glad över att vara här, men samtidigt har jag inte riktigt "bott in" mig i den nya lägenheten än. Skolan börjar som sagt imorgon, med ny kurs, nya kursare och lärare. Och faktiskt är det här första gången jag blir lite taggad när jag läser kursplanen - dels för att den är skriven så att man faktiskt förstår vad kursen innehåller och vad målen är, men också för att innehållet faktiskt låter ritktigt intressant! (Tre faktiskt i en och samma mening, det kan ju faktiskt ses som en bedrift! .. eller dåligt ordförråd... ;)
 
Här hade jag tänkt att ha en fin sommarbild som på något sätt kunde summera hela sommaren. Det är ju praktiskt taget omöjligt att med en bild sammanfatta tre månader, så .. det blev bara en bild. På mig. När jag i mina vita tygskor försöker undvika lerpölar när vi ska fiska..
 


Kommentarer
pappa

En bild säger mer än ord...
Jag är väldigt glad att du också valde en bild från vår fisketur... en händelse jag bär med mig i hjärtat/kram

2012-09-03 @ 13:46:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0