Grisen

Nu sitter jag här hemma på Nygården.
Trött som bara den.
Känns som om någon står på min bröstkorg just nu, och trycker på någon knapp så att jag mår illa.
Ska nog gå och sova en liten stund snart....

Just nu är allt grått.
Himlen är grå. Datorn är grå. Min tröja är grå. Skogen ser grå ut.
Visserligen är gräset grönt och löven som ligger på marken alldeles bruna.
Men själva känslan är bara grå.
Jag tycker om grått, men inte känslan grå.
Jag längtar så fruktavsvärt till en annan känsla, färg...
Vit, julen. När det är kallt, man har massa kläder, det är vitt.
Julkransar, adventsljusstakar, pepparkakshus - you name it.
Det som känns skönt i allt detta gråa är att det snart är jul.
Om bara snön skulle kunna komma snart, men som vanligt så kommer den väl lagom till juldagen : /

Jag har gullat så mycket med Grisen idag (min systers hund, heter egentligen Izo). Jag börjar med att klappa honom, en sekund senare har jag en fullvuxen schäfer i knäet. Vissa skulle kanske vara lite småchockade, men jag är van -  och jag gillar det.
Det är det som är skillnaden mellan katter och hundar - Katter ger dej kärlek när de vill, hundar ger dej alltid kärlek.
Och Grisen vill alltid ha och ge kärlek, han lägger upp sina framben i ens knä, lägger öronen bakåt, ler och bara väntar på att bli älskad.
Grisen kan faktiskt le, en underbar hund! : )
Undrar om mamma och pappa märker om han sover med mej i deras säng nu...... : P


Kommentarer
hanna

GODE GUD!!!! lunginflammation!! din lilla ungjvel, FORSTAR du hur orolig jag blir! nu blir du fn frisk sa fort som mojligt!!! hjalp, ar inte den sjukdomen utrotad an??????? och svara pa MITT MAIL. (och pussa pa min hund fran mig..)

2006-11-28 @ 14:01:05
URL: http://kiwis.blogg.se
Lena

Hur går det? Mår du bättre i dag?
Hoppas så.

2006-11-29 @ 06:38:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0