gårdagens besvikelser...


Så. Då har man äntligen fattat detta. Tog sin lilla tid.

Hm. Vad ska man egentligen skriva i första inlägget?

Hej, jag heter ....... 
.... .

Igår morse vaknade jag av att det var något som brummade i mitt öra. I mitt sömniga tillstånd blev jag något förskräckt för att sedan inse att det var Barbro som låg på halva mitt huvud.
Gav henne en klapp på huvudet, och då började hon slicka på mitt hår.
Hm... Varför gillar vår katt att slicka på både mitt och Christians hår när vi sover? Kommer nog alltid vara ett mysterium. Hur som helst så tittade jag ut genom fönstret, det var becksvart ute och jag sa till Barbro att somna om. Det gjorde hon inte. Trodde att klockan var någonstans vid tre på natten och jag ville verkligen sova.
Istället la hon sig på Christians rygg, och placerade sitt ansikte ca fem cm från mitt och bara låg och tittade på mej. Tillslut började hon ta sina tassar i mitt ansikte. Barbro ville verkligen att jag skulle upp verkade det som. Just då ringde klockan, hon var inte runt 03 som jag trodde utan .... 06.20.
DÄR kan vi snacka om besvikelse.

Inte nog med att jag blev snuvad på min sömn, när jag kom på bussen hade någon satt sej på MIN plats.  (platsen typ tredje sätet längst bak i bussen, vid gardinen). Blir alltid lika ställd när någon sitter på min plats. Bussen brukar ju vara rätt så tom när jag och Johanna går på.
Blev lite småchockad och undrar vart jag ska sätta mej nu. I ren förvirring sätter jag mej på sätet framför. Och det är inte alls lika skönt, jag brukar alltid somna på vägen till skolan. Och det är så skönt att luta sig mot gardinen och bara somna in......... Hur som helst. Jag överlevde den bussresan trots allt.

När jag sedan kom hem på eftermiddagen hade vår kära Barbro uträttat sina behov på andra ställen än i kattlådan. Frustrerande, och nu går hon under namnet Bajsbro i vår lilla familj.



over and out....


Kommentarer
hanna

oh.. nasty!! (haha, VAR ngnstans? bland christians kläder lr?)

2006-10-17 @ 23:42:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0